Tachográffal összefüggő adminisztráció
Friss hírek Összes hír


A tachográfos adminisztrációa közúti árufuvarozók és személyszállítók egyik fontos feladata (ha nema legfontosabb a bírságolást tekintve!),hiszen a jogszabályok szigorúan előírják a vezetési és pihenő és munkaidők nyilvántartását, valamint a sofőrkártyák és tachográfok adatainak rendszeres letöltését és megőrzését, a tachográf használatát ellenőrizhető módon. A hibás adminisztráció komoly bírságokat vonhat maga után.
Hiába gondolja azt az ember, hogy az adminisztráció nem lényeges vagy felesleges, a jogszabályok nagyon is konkrétak azt illetően, hogy hogyan kell például a módkapcsolót használni vagy digitális tachográf esetén milyen adatokat kell manuálisan rögzíteni, vagy hogyan kell a korongokat adatokkal ellátni, a kinyomatokat kezelni, stb. Ezek könnyen ellenőrizhető dolgok és ezáltala szankciók is nagyon egyértelműek és komolyak az ilyen kihágásoknál, hiányosságoknál.
Elkerülhető, hogy figyelmetlenségből vagy feledékenységből adódó hibákért büntetést kelljen fizetnie egy vállalkozásnak vagy gépjárművezetőnek. Oktatásaink, felkészítéseink, tanácsadásaink vagy háttértámogatásunk alkalmával minden esetben külön hangsúlyt fektetünk erre a területre, mert kis odafigyeléssel és kontrollal rengeteg hiba, kellemetlenség és büntetés kerülhető el.
Megoldásaink lehetővé teszik, hogy a tachográfos adatkezelés ne csak megfeleljen a jogszabályoknak, hanem könnyen áttekinthető kimutatásokat és statisztikákat is biztosítson az illetékeseknek. Így a fuvarozó vállalkozások mentesülnek a mindennapos adminisztrációs terhek alól, és a saját erőforrásaikat inkább a fő tevékenységeikre fordíthatják. Egy professzionálisan kezelt tachográfos adminisztráció tehát nemcsak jogi biztonságot, hanem átláthatóbb működést és hosszú távú költségmegtakarítást is jelent.